دانلود فارسی

اسپاتیفای چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟

جمعه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۲۴ ب.ظ

اسپاتیفای چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟

در این پست از دهکده جهانی می خواهیم در مورد اینکه اسپاتیفای چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟ توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم.  اسپاتیفای چیست؟ نحوه کار با آن چگونه است؟ ، چگونه اکانت اسپاتیفای درست کنیم؟ و... اسپاتیفای اپلیکـیشنی برای گوش کردن به آهنگ است.

از همین الان باید به شما بگیم که اسپاتیفای یه مقدار گیج کننده است. اشخاصـی می باشند که با اینکه چند سـال است که از اسپاتیفای استفاده می کنند ولی هنوز با خصوصیات ی آن کاملا آشنا نیستند. اسپاتیفای ۳۰ میلـیون مشترک دارد که حق اشتراک می پردازند و در کـل ۹۰ میلـیون کاربر از آن استفاده می کنند. با وجود اسپاتیفای دیگر به ندرت فردی مثل روزگار قدیم موسیقی خریداری و استفاده می کند . ما در نظـر گرفته ایم که در این مقاله بیشتر با اسپاتیفای آشنا شویم.

اسپاتیفای Spotify چیست؟

اسپاتیفای spotify  یک سرویس استریم پخش موسیقی ، پادکست و فیلم است که به شما کاربران به میلـیون ها موسیقی   و محتوا های دیگر از هنرمندان همه دنیا بدون هیچ محدودیتی دسترسی خواهـد داد و با این سرویس می توانید آخرین، برترین، پر فروخـتن ترین و پر طرفدار ترین موسیقی ها را گوش دهید.

spotify چه امکانات دارد؟

در اسپاتیفای spotify یه صورت بیسیک گوش دادن به موسیقی ها به شیوه کامل رایگان است، ولی شما می توانید با استفاده از اکانت پرمیوم اسپاتیفای یا   Spotify Premium از امکاناتی همچون

  • اخذ توصیه ات و گزینش موسیقی های اخیرا انتشار داده شده بر حسب نوع موسیقی و خواننده
  • ساخت مجموعـه و یا لیست موسیقی های انتخابی
  • توانایی جست و جو و گوش فرا دادن به موسیقی های بالاتـر دوستان، آشنایان، اشخـاص بزرگ و خود هنرمندان
  • ساخت ایستگاه رادیویی فردی و …..
  • و چندین و چند مورد امکانات کاربردی دیگر دسترسی داشته باشید.

کجا از اسپاتیفای استفاده کنم؟

اسپاتیفای چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟

اسپاتیفای بر روی دیوایس هاییی همچون کامچیوتر های شخصی، تلفن های هوشمند، تبلت ها، اسپیکر ها، تلویزیون های هوشمند، و حتی خودرو ها قابل استفاده است و شما کاربران می توانید از این سرویس بر روی همه این دیوایس ها بهره ببرید.

اگر شما تولیدکننده اهنگ می باشید و یا هنرمند می باشید هم که اسپاتیفای امکانات خاص و جالبی را در اختیاز شما برای ایئه کار های خود قرار داده است که می توانید از طریق لینک پایین به این مسائـل دسترسی داشته باشید.  Spotify for Artists.

توانایی دانلود موسیقی از اسپاتیفای

به صورت معمول توانایی دانلود موسیقی و یا سیو کردن این موسیقی ها در دیوایس خود وجود ندارد ولی شما می توانید از اسپاتیفای موسیقی های مورد علاقه خود را گزینش و سیو نمایید و به این ترتیب این موسیقی ها را به شیوه آفلاین حتی وقتی که دسترسی به اینترنت ندارید گوش دهید. ولی توانایی به اشتراک گذاری خود موسیقی . یا دانلود آن و یا انتقال آن وجود ندارد.

چگونه اکانت اسپاتیفای درست کنیم؟

حال که شما با اسپاتیفای آشنا شدید  و تصمیم بر دارا بودن یک اکانت اسپاتیفای گرفتید با آموزش و وهله ها پایین می توانید یک اکانت در این این سرویس بسازید.

ورود به صفحه ثبت نام

اسپاتیفای چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟

در ابتدا به سایت اسپاتیفای و بعـد برای ثیت نام اقدام نمایید که این کار را با کلیک بر روی لینک پایین می توانید انجام دهید.

ثبت نام در اسپاتیفای

ثبت نام در اسپاتیفای

اسپاتیفای چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟

بعد از داخل به لینک بالا حال می توانید به دو شیوه این ثبت نام را انجام دهید. شیوه اول استفاده از اکانت فیسبوک و در شیوه دیگر وارد کردن ایمیل و سایـر مشخصات تقاضـای ی است.

دانلود اپ تلفن همراه یا ورژن دسکتاپ

اسپاتیفای چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟

بعد از ثبت نام اسپاتیفای به شما دو مورد اپ تلفن همراه یا ورژن نرم افزار windows دستکتاپ را برای دانلود خواهـد داد که شما به گزینش می توانید هر یک را دانلود و نصب نمایید . برای اخذ نشخه تلفن همراه شما فقط با وارد کردن حسـاب تلفن همراه خود یک لینک حاوی لینک دانلو.د را اخذ خواهید کرد.

استفاده از spotify

اسپاتیفای چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه است؟

بعد از دانلود و نصب اسپاتیفای حال فقط با وارد شدن به اکانتی که لحظه های ی پیش ساختید( با وارد کردن ایمیل و پسورد) می توانید از امکانات و گوش دادن به اسپاتیفای انتها لذت را ببرید.

نحوه کار با اسپاتیفای چگونه است؟

همه ی روش های پیدا کردن موسیقی در اسپاتیفای

نکته ها زیر در دسکتاپ هم قابل کاربرد می باشند ولی می توان از طریق اپلیکـی شن تلفن هوشمند هم آنان را به کار برد. فردی که اسپاتیفای دارد قطعا می خواهد موسیقی گوش نماید .  برای گوش دادن به موسیقی از طریق اسپاتیفای چند شیوه وجود دارد:

  • جستجوی آهنگ . روی تب Search ضربه بزنید، نام آهنگ یا هنرمند را بنویسید و تمام.
  • یک پلی لیست پیدا نمایید . ضـروری است بنویسید “برتریـن های …. فلان هنرمند – ( best of …. )” تا ببیسنید که آیا فردی قبلا چنین پلی لیستی ساخته نمـوده است یا نه. پـس از سرچ کردن تا می توانید به زیـر scroll  نمایید تا نتایج پلی لیست را ببینید.
  • یک ایستگاه رادیویی را پخش نمایید . می توانید یکـی از ایستگاه های توصیه شده ی اسپاتیفای را گزینش نمایید ، یک ژانر گزینش نمایید و علامت + در بالا را بزنید تا ایستگاهی مبتنی بر آهنگ یا هنرمند ایجاد شود. این خصوصـیت زمانـی پاسـخ خواهـد داد که در گزینش پلی لیست مردد می باشید .
  • جست و جو نمایید . چنان چه دوست دارید در اقیانوسی از آهنگ و موسیقی گم شوید – یا احتمالا هم دوست دارید موسیقی ها شما را پیدا کنند – به browse بروید. عناوینی که در بالا می باشند پلی لیست های می باشند که اسپاتیفای بر حسب ذایقه ی قبلی شما خیال می کند شما آنان را دوست دارید. Genres و Moods راهی برای پیدا کردن پلی لیست هایی است که دیگران درست نمـوده اند. هر یک از این لیست ها حدود ۲۵ آهنگ دارد.

ایجاد کتابخانه موسیقی در اسپاتیفای

آخرین تب اپلیکـی شن اسپاتیفای Your Library نام دارد. در اینجا می توانید همـه موسیقی هایی که در اسپاتیفای پیدا می نمایید را ساماندهی نمایید ، درست همان گونه که در آیتونز موسیقی ها را خریداری و ساماندهی می نمایید .

در زیر، نکاتی را برای انباشتن آهنگ ها در Playlist ، Stations ، Songs، Albums و Artists عرضه می کنیم.

برای اینکه playlist درست نمایید ، باید آن را فالو نمایید . می توانید در بالای هر playlist مورد ی فالو را پیدا نمایید . برای ایستگاه ها، هر ایستگاهی که در تب Radio ساخته اید در اینجا ظاهر می گـردد اما می توانید در این پنجره ایستگاه جدیدی هم بسازید.

ایجاد playlist در اسپاتیفای

. برای این کار دو راه وجود دارد:

  • دکمه ی option که کنار هر آهنگ است را بزنید ( دور این دکمه سه نقطه است) و Add to playlist را بزنید. می توانید آن را به playlist که قبلا ساخته اید هم اضافه نمایید و می توانید playlist جدیدی درست نمایید .
  • به قسمـت Playlist در Your Music بروید، دکمه ی Edit در گوشه را بزنید و بعـد + که در گوشه ی بالایی سمت چپ ظاهر می گـردد را بزنید.

برای Songs، Albums و Artists باید موسیقی را Save نمایید . به این منظور دکمه ی options که کنار هر آهنگ وجود دارد را بزنید. آن آهنگ اکنون پایین Songs ، هنرمندش پایین Artists و آلبومش پایین Albums ظاهر می شود . چنان چه می خواهید ل یک آلبوم یا همه موسیقی های یک هنرمند را ذخیره نمایید باید آنان را فالو نمایید . به صفحه ی Album  یا Artist و بر دکمه ی Follow را که در بالا قرار دارد بزنید. آن موزی کها اکنون در library شما ظاهر می شوند.

اسپاتیفای چه کاربردهای دارد

دانلود آهنگ ها. این برای وقتی سودمنـد است که تمایل داریـد در استفاده اینترنت صرفه جویی نمایید (برای مثال وقتی در سفر می باشید ). برای دانلود موسیقی به Your Library بروید. در بالای هر playlist ، album ، artist یا لیست Songs به Available offline سوییچ نمایید . ما به شما اکیدا توصیه می کنیم که پیش از این کار قطعا وای فای و شارژر تلفن همراه خود را وصل نمایید . دانلود موسیقی هم باتری می خورد هم اینترنت.

صف آهنگ. می توانید با زدن دکمه ی ای که کنار هر آهنگ قرار دارد ( و دورش سه نقطه است) و گزینش Add to Up Next موسیقی ها را صف بندی نمایید . برای مشاهده ی صف به صفحه ی Now Playing  بروید ( روی میله ای که در پایـان اپلیکـی شن قرار دارد بزنید) و بر روی آیکونی که در گوشه ی بالایی سمت راست قرار دارذ ضربه بزنید.

فالو کردن هنرمند. از این خصوصـیت می توانید استفاده نمایید تا وقتی که هنرمند مورد نظـر موسیقی تازه داد یا آن را برای اولیـن بار در اسپاتیفای قرار داد مطلع شوید. فقط ضـروری است به صفحه ی هنرمند رفته و Follow که در بالای صفحه قرار دارد را بزنید.

شیوه ای هوشمندانه برای کشف موسیقی های جدید. یکـی از خصوصیات ی زیبـا قسمـت Related Artists است که در صفحه ی هر هنرمندی وجود دارد. به صفحه ی هنرنمد رفته و پایین لیست popular tracks قسمـت کوچکی وجود دارد که هنرمندان مشابه با آن هنرمند را فهرست نمـوده است. روی آن بزنید تا لیست جامعی از هنرمندان ظاهر شود.

تنظیمات اسپاتیفای

به Your Library بروید و آیکون دنده در بالا را بزنید. تنظیمات بیشتری وجود دارند، ارزشمند ترین انها عبارت اند از:

  • کیفیت پخش و دانلود. چنان چه موزی کرا با کیفیت بالا استریم یا پخش می نمایید گوش هایتان لذت می مـارک اما قبض تلفن و اینترنتان چندان درخشان نخواهد بود. کیفیت استریم را normal نمایید تا اینترنت کمتری استفاده شود. کیفیت دانلود از این هم مهمتر است. Extreme را گزینش ننمایید الا اینکه بخواهید فقـط از وای فای دانلود نمایید .
  • حالت آفلاین. این خصوصـیت وقتی سودمنـد است که اتصال شبکه دارید ولی نمی خواهید از آن استفاده نمایید . برای معـمولاً ما ، اواخر ماه که اینترنت دارد همـه می گـردد این فرصت پیش می آید. این حالت را Enable نمایید تا اسپاتیفای به شما اجازه ی پخش موسیقی دانلود شده را بدهد.
  • پلی بک همیشگی . آلبوم هایی می باشند که آهنگ ها متوالی باید پخش شوند و وقفه ای میـان ترک ها نباشد.گاهی هم نمی خواهیم میـان پخش ترک های پلی لیست وقفه ای هر چند کوتاه پیش آید و عیشمان را خراب نماید . این خصوصـیت را روشن نمایید .

مطلب مرتبط:

۱۲ روش برای رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوزهای ۱۰، ۸ و ۷

۵ راه حل برای از بین بردن مشکل لایسنس در اندروید

  • sajad madadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی