دانلود فارسی

نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۰۸ ب.ظ

نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه

دراین مطلب از سایت دهکده جهانی می خواهیم در مورد نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. احتمالا شما هم جز افرادی هستید که حشرات زیادی در منزل شما وجود دارید و از دست آنها کلافه شده اید می خواهید به نحوه ی از شر آنها خلاص شوید. ما در اینجا راه های را به شما معرفی خواهیم کرد که با انجام دادن آنها می توانید به راحتی از شر این حشرات خلاص شوید، در ادامه با این راه ها همراه ما باشید.

1- تمیز نمایید

نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه

بعضی وقتها با این نوشته “پیشگیری بهتر از درمان است” مواجه شده ایم. این به این معنی که پیش از از بین بردن حشرات می بایست راهی برای از بین بردن آنها پیدا کرد. منـزل شما می بایست کاملا تمیز شده باشد چرا که حشرات همواره در پی کثیفی ها و باقی مانده غذا ها به ویژه چربی ها کشیده می شوند . می بایست در اول منـزل را تمیز کرد. هیچ وقت ظرف ها را نشسته نزارید بماند. همیشه پیش از اینکه به رختخواب بروید به خاطر داشته باشید کفپوش خانه را تمیز نمایید و از جا نماندن کثیفی ها داشته باشید.

احتمالا تصور کنید که همیشه اینکار را انجام می دهید. اما در بعضی وقت ها این تمیز کاری ها پـس از یک مهمانی یا پـس از بازی بچه های در خانه انجام می گیرد. بـعد باید کوشش نمایید روزانه به مدت پانزده دقیقه برای رفع کثیفی وقت بزارید. اطمینان حاصل کنید پـس از چند روز اینکار برایتان تبدیل به یک عادت خواهد شد.

2- ترک ها و سوراخ ها را بازرسی نمایید

نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه

به این معناست که می بایست سراغ انباری، آشپزخانه، سوراخ های راخل دیوار بروید. حشرات این توانایی را دارند که از طریق ریزترین سوراخ ها به داخل منزل وارد شوید، بـعد خیلی مهم است که راه های ورود آنها را ببندید. اینکار احتمال دارد وقـت گیر است اما ارزشش را دارد مخصوصاً چنان چه در آپارتمان زندگـی می نمایید و همسایگانتان آن طور که می بایست نظافت خانه را رعایت نمی کنند. برای اینکار می توانید از چسب چسب سیلیکون یا آکواریوم استفاده کنید.

نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه

3- درست کردن نشتی آب و شیر های آب

نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه

حشرات بعضی وقتها جذب آب و رطوبت می شوند به دلیل چکه لوله های آب و نشتی است. به این دلیل می باشدکه بسیاری از مواقع آنها را در سینک مشاهده می کنید. سوسک ها این توانایی را دارند ماه ها بدون غذا زنده و آب در چند روز زنده بمانند. همه نشتی ها و خرابی ها را در لوله های آب و شیر ها را رفع کنید و هیچ وقت اجازه ندهید آب در محلی جمع شود. توجه داشته باشید موقع آب دادن به گل ها، گلدان را تبدیل به حوضچه آب نکنید چون که محیطی مساعد برای تجمع حشرات می شود .

4-طعمه طبیعی درست کنید

نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه

پودر قند یا شکر را با اسید بوریک مخلوط نمایید . پودر قند می تواند حشرات را به خود جذب نماید و اسید بوریک آنها را از بین می برد. ولی اسید بوریک برای حیوانات خانگی و انسان تهدیدی ندارد اما از آن برای نقطه هایی که دسترسی به آن وجود ندارد و در معرض رفت آمد نمی بـاشد استفاده نمایید مانند اجاق گاز،  پشت یخچال،ظرف شویی و ...

5-با متخصص صحبت کنید

همان طور که در مطالب قبل در دهکده جهانی گفته ایم . برای جلو گیری از داخل شدن حشرات به خانه خود با یک متخصص رفع آفات و حشرات صحبتی داشته باشید و از آنها کمک بگیرید. متخصصین به خوبی آگاه هستند که چگونه بدون استفاده از مواد شیمیایی و به طور طبیعی و سمی حشرات را از بین ببرند. ضمناً خواهندتوانـست به کمک تجهیزاتی که در دست دارند تمامی ترک ها و حفره ها را شناسایی نمـوده و آنها را ببندید.

6- پایین آوردن دمای منزل

نحوه ی از بین بردن حشرات در خانه

بعضی حشرات در پی هوای گرم و گرما هستند. چنان چه دمای آپارتمان یا منـزل شما گرم باشد به احتمال زیاد حشرات را به سمت خود جذب می کند . در آب و هوا نمی شود تغییر ایجاد نمـود ولی کوشش نمایید منـزل را خنک کنید و نزارید زیاد هوای درون منـزل گرم شود. بـعد یک راه برای ممانعـت از داخل شدن سوسک ها و حشرات به منـزل خنک نگه دارا بودن هوای منـزل است.

7- با ملایمت سوسک ها را بکشید

از آن جایی که سوسک ها توسط پوست نفس می کشند، می توانید بر روی آنها آب صابون ریخت به دلیل اینکه صابون موجب خفگی آنها خواهد شد. این طرز کشتن انـدکی ملایم تر از  له کردن و لگد کردن آنها با پاست.

منبع

  • sajad madadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی